Što Vama, dragi roditelji, predlažemo raditi sa svojim djetetom pripremajući ga za školu ?
- razgovarajte sa djetetom, potičite ga da opisuje događaj, sliku, doživljaj
- slušajte ga dok Vam priča, zainteresirajte se za to, dajte važnost njegovom razmišljanju, doživljajima i problemima
- odgovarajte na njegova pitanja, ako ne možete odmah, kažite mu kad i držite se dogovora
- kad nešto ne znate potražite u knjizi, enciklopediji i sl.
- učite ga svojim modelom da je knjiga prijatelj i da je intelektualan rad vrijedan rad
- pođite zajedno u čitaonicu, knjižnicu, čitajte zajedno
- dozvolite svom djetetu da se samo pere, oblači i svlači, te da ima slobodu izražavanja svojih potreba, želja i misli
- ako je nešto trenutno neispunjivo, učite ga pregovarati oko zadovoljavanja potreba i želja, čekati na red, čekati vrijeme kad dolazi taj događaj, te da ne možemo imati sve i odmah u životu
- učite ga da je normalno ako ponekad pobjedimo, a ponekd ne, te da svatko od nas ima sposobnosti za neko područje, a za neko ne (netko lijepo slika, ali ne može brzo trčati i sl.)
- učite ga prostorne relacije kroz igru: lijevo, desno, gore, dolje, iznad, ispod, u, na i to u prostoru, na papiru i na svom ili tijelu druge osobe
- ako želi neka vježba mišiće šake (fina motoroka) aktivnostima kroz crtanje, slikanje, izrađivanjem od glinamola, plastelina i sl.
- ako želi pokažite mu slova i brojke, ako ne radije slikajte, modelirajte i radite zajedno
- igrajte se igara s pravilima, npr. domino, memory, «Čovječe ne ljuti se» i sl. poštujući pravila
- igrajte se igara koje stimuliraju razvoj namjernog zapamćivanja npr. igra ponavljanja niza brojeva (unaprijed i unatrag), igra pamćenja predmeta na stolu, pitalice i zagonetke
- pričajte o pojavama u prirodi u godišnjim dobima, proučavajte zajedno što se događa
- proučavajte zajedno sat i kalendar
- zajedno izaberite mjesto u Vašem domu gdje će biti stalno radno mjesto i stol Vašeg školarca, zajedno pođite kupiti sve što je potrebno za školu i dajte svemu tome potrebnu važnost